زیگورات لینک ( وبلاگ فرعی زیگورات)

مطالب لینک داده شده در وبگاه زیگورات

زیگورات لینک ( وبلاگ فرعی زیگورات)

مطالب لینک داده شده در وبگاه زیگورات

شجاع الدین شفا ؛ روشنفکر فراماسونر ضد دین

شجاع الدین شفا روزنامه نگاری بود که با حسین علاء نزدیکی و پیوند داشت و در رمان وزارت دربار علاء به عنوان معاون فرهنگی آن وزارتخانه تعیین گردید. شجاع الدین شفا از مبلغان افراطی ناسیونالیسم شووینیستی باستان گرا بود. شفا با زبان فرانسه آشنایی داشت و زمانی که دوستش(منوچهر نوذری) درست نویس اثری ترجمه شده از زبان ایتالیایی ("کمدی الهی
اثر دانته) را برای تورق در اختیار او نهاد و به طور ناگهانی درگذشت،شفا آن کتاب را به نام خود منتشر کرد. بنا به گفته یکی از نویسندگان معاصر، شجاع الدین شفا بازیگر هزار چهره و دولتمندی مکار و بی بند و بار بود. 
البته این خصایص را می توان از ویژگی های همه روشنفکران ناسیونال سلطنت طلب شبه مدرنیست ایرانی دانست. شجاع الدین شفا به ترجمه آثار زشت و غیر اخلاقی نظیر "ترانه های بیلیتیس" ( که ماجرای عشق ورزی های زنی همجنس باز به نام "سافو" در یونان قرن هفتم قبل از میلاد با دختران جوان و اشعار مربوط به آن می باشد) و نگارش شرح حال مردان و زنان بی بندوبار در عرصه ادب و هنر اروپان پرداخت و در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شجاع الدین شفا به نگارش آثار صریحا ضددینی و ضداسلامی در خارج از کشور پرداخت.شفا را می توان نمونه و آیینه تمام عیار انحطاط روشنفکری شبه مدرنیست سلطنت طلب ایرانی دانست.

شهریار زرشناس- نگاهی کوتاه به تاریخچه روشنفکری در ایران جلد دوم ص147

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.